15 januari 2016

Loghem en Venray

Wat hebben die twee oorden met elkaar te maken? Welnu, we zijn vandaag naar een bridgeweekend van Nol in 't Bosch. Eerst nog 'smorgens alle etensresten verwerkt zodanig dat ik ze in kon vriezen dus karnemelkse gortepap gemaakt van de karnemelk die al een week in de koelkast stond te wachten en het restje hutspot, gemaakt van de wortelen en de pastinaak uit de tuin van Theo ingevroren. Terwijl ik druk in de keuken bezig was had Roos mij gebeld maar dat had ik niet gehoord; zo tegen half één kwam ze binnen en op verontwaardigde toon meldde ze dat ik onbereikbaar was; tja, een schande in deze tijd van communicatie; zowel telefonisch als per e-mail onbereikbaar zijn, dat kan echt niet meer! Maar goed, ik werd op vriendelijke toon gesommeerd om de bus van enkele minuten over enen te gaan halen. Dus razendsnel tas ingepakt en naar de halte. Roos kwam ook net aangewandeld met haar nieuwe roze skibroek; eindelijk warme benen in de winter!
Roos in de deuropening van onze kamer
bij de tuin op de begane grond.
Met het buurtbusje uit Wolfheeze kwamen we op een flinke steenworp afstand van Nol aan; leuk om het weer te zien. Gezellig gegeten met de bridgetegenstanders van de komende drie avonden. En zo kwamen we in gesprek over leuke mogelijkheden van zo'n bridgeweekend. Eigenlijk viel "Dekker" een beetje af. Ook onze ervaringen zijn niet altijd even goed geweest; de bridgeleiding is altijd prima, maar de hotelfunctie en vooral het verstrekte diner zijn toch wel vaak wat ondermaats, Den Helder uitgesloten overigens.
Ons werden vooral de hotels aanbevolen die het bridgen zelf organiseren zoals Nol in 't Bosch, waar wij zelf overigens nu al voor de derde keer komen.
Genoemd werden "De Hof van Gelre" in Lochem en "Asteria" in Venray. Gaan we ook maar eens proberen.

Geen opmerkingen: